Son Haberler
Anasayfa » Laiklik ve Din; » Bizde laiklik; din-devlet ayrışması değil, devletin dini kontrol etmesidir.

Bizde laiklik; din-devlet ayrışması değil, devletin dini kontrol etmesidir.

Bizde laiklik; din-devlet ayrışması değil, devletin dini kontrol etmesidir.Peki, ’Türkiye laiktir, laik kalacak’ diyenler laikliğin anlamını biliyorlar mı?Bilgi diyorsanız… Bilmezler! Ne tarihi bilirler, ne toplumu tanırlar? din hakkında yorum yapmak isteyen laik ‘aydın’lara biraz Kuran.,Kelam, (teoloji) Hadis, Siyer, Fıkıh (islam hukuku) okumalarını salık vermek durumundayız.?

 Sabah, Hürriyet, Milliyet, Radikal, Vatan gibi  Merkez Medya din cahilidir. İki tane dinî kavram, uygulama sorsanız, bilmezler. Öğrenmek de istemezler. Çünkü Türkiye’de, ama başka bir kültür içinde yetişmişlerdir.Merkez medya benim kullandığım bir tabir değil; ama kastedilen Sabah, Hürriyet, Milliyet, Radikal, Vatan gibi gazetelerse, buralarda çalışan, az çok yetkili konumdaki arkadaşlarımız din cahilidir. İki tane dinî kavram, uygulama sorsanız, bilmezler. Öğrenmek de istemezler. Çünkü Türkiye’de, ama başka bir kültür içinde yetişmişlerdir.Korktukları için mi bilmeyi reddederler?Sadece dini değil, toplumu da tanımazlar. ’Şeriat talebi’ bizim toplumda ’imamların, mollaların yönettiği devlet’ anlamına gelmez. Halkın şeriattan kastettiği iki şeydir: Birincisi ’adalet talebi’… 31 Mart’ta (13 Nisan 1909), İttihat ve Terakkicilerin ordudan attığı alaylı subaylar isyan etti. Karşı taraf Avrupalılaşmayı savunuyor ya… Bunlar da taleplerini dinî, yerli, geleneksel kavramlarla ifade ettiler: Orada ’şeriat isteriz’ demek, ’bana haksızlık ediyorsun’ demektir; yani adam işini geri istiyor, kendisi için adalet istiyor. Böylece Osmanlı-Türk modernleşmecileri ’şeriat tehlikesini’ icat etmiş oldular! Şeriatın ikinci anlamı, geçenlerde din sosyoloğu Necdet Subaşı’nın da dediği gibi, ’ilmihal’dir. Yani adam inancını yaşamak istiyor. ’Siyasi rejim’ anlamında şeriat isteyen, çok küçük bir kesimdir. Orada bir grup, şurada bir grup… Dergi filan çıkarırlar.Din ile devletin ayrılması anlamında soruyorsanız, bu büyük bir yalan. Diyanet İşleri gibi devasa bir devlet kurumu ortadayken, ne laikliği yahu? Asker diyor ki “Başörtüsü şart değil”, Diyanet görevlisi diyor ki “Dinimizin şartı”. Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu? İkisi de bürokrat, ikisi de parasını hazineden alıyor. Farkları; biri silahlı, diğeri kitaplı! Laiklik derken, yasaların din kaynaklı olmamasını kastediyorsanız… Eh, o manada epeyce laiğiz. Bizde laiklik; din-devlet ayrışması değil, devletin dini kontrol etmesidir.Peki, ’Türkiye laiktir, laik kalacak’ diyenler laikliğin anlamını biliyorlar mı?Bilgi diyorsanız… Bilmezler! Ne tarihi bilirler, ne toplumu tanırlar. Görünürdeki dertleri ’yaşam tarzı’ savunuculuğudur: İçki içsin, tesettür takmasın. Bilgi diyorsanız… Bilmezler! Ne tarihi bilirler, ne toplumu tanırlar. [Emre Aköz; sosyolog, hem gazeteci.. ]

Türkiye’de din, devlete kesinlikle karışmıyor. Devlet laikse, niye din adamlarının maaşlarını veriyor? (Ben laik devletim, maaşınıza karışmam) desin. Dinin ve din adamlarının dizginlerini elinde tutabilmek için, maaşlarını veriyor, tayinlerini yapıyor. Maaşlarını veriyorum diye din görevlilerinin istedikleri gibi konuşmalarına fırsat tanımıyor

Laikliği en iyi bilen ve hukuk alanında yetkili anayasa ordinaryüs profesörü Ali Fuat Başgil, (Laiklik, dinin devlete, devletin dine karışmaması, müdahale etmemesi demektir) diyor. Kitabında bu konuda yeterli bilgi vardır.

Türkiye’de din, devlete kesinlikle karışmıyor. Devlet genelev kursa, meyhaneler açsa, karışmıyor. Devletin de, dinin emrine uyanlara karışmaması lazımdır. Vatandaş, dinin emrine uygun giyinebilmeli. Giyinemezse devlet dine karışıyor, yani devlet laikliği çiğniyor, laikliğe aykırı iş yapıyor demektir. Dindarlar devlete karışınca, yani laikliğe aykırı iş yapınca suç oluyor da, devlet, dine müdahale edince, bunu yanlış uygulayan suçlu niye cezalandırılmıyor? Bu, çok yanlış bir uygulamadır. Herkes, istediği gibi giyinebilme özgürlüğüne sahiptir dendikten sonra, açılma özgürlüğünü alkışlayıp, kapanma hürriyetine engel olmaya çalışmak, hürriyeti katletmenin değişik bir şeklidir. Hürriyet bir zümre için değil, herkes için aynı olmalıdır.

Devlet laikse, niye din adamlarının maaşlarını veriyor? (Ben laik devletim, maaşınıza karışmam) desin. Dinin ve din adamlarının dizginlerini elinde tutabilmek için, maaşlarını veriyor, tayinlerini yapıyor. Maaşlarını veriyorum diye din görevlilerinin istedikleri gibi konuşmalarına fırsat tanımıyor. Dinin, devamlı devletin denetimi altında bulundurulması, laikliğe aykırı değil mi? Din, devlete karışmadığı gibi, devlet de, laikliğini bilmeli, din işlerine karışarak laikliği çiğnememelidir.

Eğer, (Devlet din işlerine karışmalı, ama din devlete karışmamalı) deniyorsa, o zaman laikliğin tarifi, uygulanan ne ise, ona uydurulmalı. Laikliğin tarifinin Avrupa’ya uygun olup da, uygulamanın aykırı olması normal olmaz. Yani yapılan işin bir kılıfı olmalı, bu nasıl laiklik dedirtmemeli. Laik Avrupa’ya karşı gülünç duruma düşülmemelidir.

Prof.Ali Fuat Başgil-Din ve Laiklik

 Laikler Diyor ki ;Kahrolsun şeriat ve meclis benim kıblem. ’Türkiye laiktir, laik kalacak’ [cumhuriyet mitingleri-kanaltürk tv]

Cumhuriyet Halk Partisi’nin Çankaya eski Belediye Başkanı Doğan Taşdelen, yerel seçim öncesi yaptığı toplantıda 30 Mart yerel seçimler için, “Bu seçim İslam cumhuriyeti ile laik Atatürk Mustafa Kemal’in seçimidir” dedi. [beyaz tv,görüntülü]

Kemalistlerin yada Laiklerin cahil olması ;

Aileden din eğitimi alamadan büyümesine, hem de okulda dini eğitim alamamasına rağmen din konusunda sürekli atıp tutması durumudur. ellerine bir kere dahi kuran almadan şeriata (casiye 18) hayır  derler. islama dair her şeyi reddederler.  Laik  aydınlar din konusunda büyük bir cehalet sergiliyorlar.  Laik aydınlardaki ‘dinsel cehalet’in belki de en eğlenceli örneğini geçen gün Ayşe Arman sergiledi…Şaka bir yana, laik ‘aydın’ların din konusundaki derin cehaletlerine rağmen, muhakkak bu konuda söz söyleme arzuları onları komik duruma düşürüyor…Ve İslam’ı yaşayan halkın onları ciddiye alması elbette mümkün olamıyor.Dolayısıyla..Muhakkak din hakkında yorum yapmak isteyen laik ‘aydın’lara biraz Kuran.,Kelam, (teoloji) Hadis, Siyer, Fıkıh (islam hukuku) okumalarını salık vermek durumundayız.Endişeye mahal yoktur…Okumak kimseyi ‘hidayet’ (dogru yola sevketmez)sahibi kılmaz, sadece bilgi sahibi kılar…Ve pekala din bilgisine sahip laik, ateist veya deist olabilir… kalabilirler…[Atılgan Bayar / Akşam]

Geçenlerde 32. Gün’de, Bilgi Üni.’de konuşuyoruz da, gördüğüm kadarı ile Kemalist geçinenlerin çoğu eminim ne Nutku (nutuk kitabını) okumuşlardır ve ne de cumhuriyetle ilgili bir kitap.. Cumhuriyet  gazetesini almayı yeterli görüyor olsalar gerek.. Hoş, tirajlarına bakınca onu okuyan da yok ya! Laikliği de bilmiyorlar, Şeriatı da. Tarihten de haberleri yok.. Ama cahil cesurluğu ile kendilerinden çok eminler.. Öfkeleri sevgilerinden daha büyük.. Çoğunun bilgisi şifahi. Kulaktan dolma.Hani derler ya, “yarım hoca dinden, yarım doktor candan eder” diye, işte öyle bir şey.. [Araştırmacı,tarihçi ,yazar, gazeteci Abdurrahman Dilipak] Hani (kemalist) gençleri eleştiriyorum da emekli olmuş (kemalist) yargıçları, STK ve kanaat önderleri, bilim adamları ya da siyaset adamları bu işi ne kadar biliyor ki? Hani İslâm üzerine bu kadar ahkâm kesen kaç yazar, bilim adamı acaba bir defa olsun Kur”an-ı Kerim`i okumuştur..Keşke okusalar. Keşke düşünseler.. Keşke bu kadar kolay oyuna gelmeseler..Selam ve dua ile…[Araştırmacı,tarihçi ,yazar, gazeteci Abdurrahman Dili pak]

Daha fazla bilgi için şu linklere bakabilirsiniz;

Bir insan hem Müslüman, hemde Atatürkçü neden olamaz?Ayetler Eşliğinde Okumanız yeterli (okuduğunda ne demek istediğimi anlayacaksın).

http://yakintarihimiz.org/bir-insan-hem-musluman-hemde-ataturkcu-neden-olamazayetler-esliginde-okumaniz-yeterli-okudugunda-ne-demek-istedigimi-anlayacaksin.html

Din ve Devletin ayrılması Müslümanlıkta imkansızdır Çünkü ;(okuduğunda ne demek istediğimi anlayacaksın).

Laikler Konferansta Şeriatı Eleştirirken:
Bazılarına Şeriat Denildiğinde Tavana Vururlar, Kesin Bir Ön Yargı İle Asla Derler. Gerçekten Nedir Bu Şeriat? Eklemek Gerekir ki; Bazıları Şeriatı Temsil Eden Ülke Olarak,Çoğunlukla İranı Gösterir?http://yakintarihimiz.org/bazilarina-seriat-denildiginde-tavana-vururlar-kesin-bir-on-yargi-ile-asla-derler-gercekten-nedir-bu-seriat-seriat-gelirse-bizi-kesicekmi-ozgurlugumuze-hakkimiza-kilitmi-vuracak.html

Mustafa Kemal Türk (ve müslüman) Degil ki Atatürk Olsun-Tüm Linkler ;http://yakintarihimiz.org/mustafa-kemal-turk-ve-musluman-degil-ki-ataturk-olsun-tum-linkler.html

Bizde laiklik; din-devlet ayrışması değil, devletin dini kontrol etmesidir.Peki, ’Türkiye laiktir, laik kalacak’ diyenler laikliğin anlamını biliyorlar mı?Bilgi diyorsanız… Bilmezler! Ne tarihi bilirler, ne toplumu tanırlar? din hakkında yorum yapmak isteyen laik ‘aydın’lara biraz Kuran.,Kelam, (teoloji) Hadis, Siyer, Fıkıh (islam hukuku) okumalarını salık vermek durumundayız.?http://yakintarihimiz.org/bizde-laiklik-din-devlet-ayrismasi-degil-devletin-dini-kontrol-etmesidir-peki-turkiye-laiktir-laik-kalacak-diyenler-laikligin-anlamini-biliyorlar-mibilgi-diyorsaniz-bil.html

 

 

Google Aramaları

  • ali fuat başgil din ve laiklik
  • din devletten ayrılarak devlet dinsiz olmaz mı
  • ali fuat başgil laiklik
  • din devlete karışmıyor fakat devlet dine karışıyor
  • laiklik din
  • laiklik ve bizdeki laiklik

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*